EL9NOU.CAT fa ús de 'cookies' per facilitar la vostra navegació. Si seguiu navegant entendrem que ho accepteu    més informació    ACCEPTO

Terranova CNC ultima un acord financer per accelerar l’expansió

La firma amplia instal·lacions de Lliçà de Vall i Parets per absorbir el pla de creixement

Terranova CNC ultima un acord financer per accelerar l’expansió..
última actualització: 22-09-2016 (16:00)

Joan Carles Arredondo
La xarxa de botigues de venda d’alimentació per a animals de companyia Terranova Centre de Nutrició Canina (CNC) ultima un acord per finançar un projecte d’expansió.

La firma, que ha ampliat recentment les instal·lacions de la seu central de Lliçà de Vall, té sobre la taula diverses vies de finançament que es concretaran en les properes setmanes. El conseller delegat i fundador de la xarxa de franquícies, Sito Herrera, no descarta que el capital de l’empresa s’obri a nous socis –fons de capital–, que controlarien un màxim del 30% de la societat, tot i que també sospesa l’opció del finançament bancari, cas en el qual no hi hauria cessió de capital.

L’interès d’obtenir més capital respon a la voluntat del grup d’accelerar el creixement de la xarxa de botigues. Actualment, Terranova té 110 establiments, un terç dels quals propis i la resta en mans de franquiciats. Actualment el ritme de creixement és d’entre 20 i 30 botigues anual.

L’objectiu és doblar aquesta cadència d’obertures i fer-ne una cinquantena anual per arribar, en un termini d’entre tres i quatre anys, a unes 500 en tot el territori de l’Estat. “Buscar suport financer per a l’expansió és un pas que han fet altres empreses del sector”, apunta Herrera.

L’empresa afronta així una nova etapa. “El nostre pla de creixement va arrencar el 2008, un moment en el qual calia arriscar al màxim, i vam fer un pas més enllà el 2011, amb aquest ritme de creixement de 20 botigues l’any. Ara podíem seguir amb aquest creixement, o accelerar-lo, que és el que hem acabat escollint”, diu Herrera.

Tot i que l’expansió de la companyia va començar el 2008, la trajectòria de Terranova CNC és més dilatada. El mateix Sito Herrera havia obert una botiga d’alimentació d’animals de companyia a Palau-solità i Plegamans, l’any 1995. “Allà va començar el model: una botiga de proximitat, especialitzada, amb un assessor nutricional al capdavant”, explica Herrera. La voluntat és seguir amb el mateix model, però exportat a una àmplia xarxa de botigues. “La proximitat és el nostre principal valor, i per això calen moltes botigues”. L’empresa vol estar present en totes les poblacions de més de 10.000 habitants.

CENTRAL DE COMPRES

També en aquell moment, Herrera va constatar la necessitat de disposar d’una central de compres que permetés obtenir millors preus. “Per als franquiciats és un avantatge disposar de preus de central de compres des del primer moment”, diu el primer executiu del grup.

Per afrontar l’expansió, l’empresa ha ampliat les instal·lacions, tant les oficines de Lliçà de Vall com els magatzems de Parets. “Hi ha més espai del necessari ara mateix per assegurar que podrem absorbir el creixement”. L’empresa espera arribar al centenar de treballadors i factura més de 25 milions d’euros.

TREBALLAR AMB LES MASCOTES DE CASA

La Rita i la Kira passegen a cor què vols per les àmplies oficines que Terranova CNC té a Lliçà de Vall. Són les mascotes de treballadores de l’empresa que, com tot el personal, estan autoritzades a portar-hi els seus animals de companyia en hores de feina. La recent ampliació de les instal·lacions de les oficines de la firma possibilita la implantació del que es coneix com un espai de treball pet friendly.

“No ho trobo tan estrany: durant molts anys, a la botiga de Palau, hi anava amb el meu gos”, explica el fundador de la companyia, Sito Herrera. La vinculació de l’empresa amb el sector dels animals domèstics, que Herrera qualifica d’altament “emocional”, també fa més natural la decisió de facilitar que els treballadors facin la feina acompanyats de les respectives mascotes.

Els estudis destaquen els beneficis dels llocs de treball pet friendly, perquè aporten millor productivitat, menys estrès, més creativitat i millor comunicació. La bona comunicació també és un aspecte que s’ha buscat amb la distribució dels espais, de 300 metres, que amb el temps s’espera que allotjaran un 40% més de treballadors.


ofertes el club

el9fmel9fm
el9fm



PUBLICITAT
   
 
   
 
   

fotogaleria








dvd

senseboira
Amb la col.laboració de:
generalitat
PREMSA D´OSONA, SACTLtarifessubscripcionspublicacions oficialscontacteu-nosavís legal